Δημοσιεύματα - Σχόλια εφημερίδων για το ταξί (18/09/11)


Έντυπη Έκδοση 

Καμπάνια ενημέρωσης από την «κίτρινη φυλή»

Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΠΟΝΟΚΕΦΑΛΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΔΑΝΕΙΑ ΣΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ - ΓΙΑ ΤΟ 60% ΤΩΝ ΑΔΕΙΩΝ ΤΑΞΙ ΣΤΟ ΛΕΚΑΝΟΠΕΔΙΟ ΕΧΟΥΝ ΥΠΟΘΗΚΕΥΘΕΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
ΟΙ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΤΑΞΙ «ακονίζουν τα μαχαίρια» και ετοιμάζουν νέες κινητοποιήσεις γι' αυτή την εβδομάδα, αλλά παράλληλα ρίχνουν «γέφυρες» προς το υπουργείο και ζητούν συνάντηση με τον Γ. Ραγκούση για το θέμα της απελευθέρωσης του επαγγέλματός τους.










Εκτιμούν ως θετική κίνηση τη δήλωση του υπουργού 
στη Βουλή ότι συζητά τη δυνατότητα να δοθούν άδειες 
σε φυσικά πρόσωπα.


Δίνουν το βάρος στην ενημέρωση της κοινής γνώμης, αφού δημοσκόπηση που έγινε για λογαριασμό της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιοβιοτεχνών (ΓΕΣΕΒΕ) έδειξε ότι το 57% των πολιτών καταδικάζουν τις ακραίες αντιδράσεις εκπροσώπων των αυτοκινητιστών. Ετοιμάζουν ειδικά φυλλάδια για να εξηγούν στους πολίτες τα ιδιαίτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Ο μεγάλος «πονοκέφαλος» είναι τα δάνεια από τράπεζες. Υπολογίζεται ότι το 60% των αδειών ταξί που κυκλοφορούν στο Λεκανοπέδιο, περίπου 8.000 οχήματα έχουν αγοραστεί με δάνεια τα οποία εξασφαλίστηκαν με υποθήκευση περιουσιακών στοιχείων των ιδιοκτητών τους. Ανεπίσημα στοιχεία αναφέρουν ότι την τελευταία 35ετία έχει μεταβιβαστεί σχεδόν το σύνολο των αδειών που είχαν χορηγηθεί με διάφορους νόμους ώς το 1977 και είναι ελάχιστες αυτές που βρίσκονται στα χέρια των αρχικών δικαιούχων.
Το πιο σημαντικό επιχείρημα των ιδιοκτητών ταξί είναι η Συνθήκη της Λισαβόνας και οι Οδηγίες που εκδόθηκαν το 2006 που εξαιρούν με σαφήνεια τα ταξί από την απελευθέρωση των υπηρεσιών συγκοινωνιών. Η συνθήκη αυτή το Μάιο του 2010 έγινε νόμος του κράτους και μάλιστα φέρει την υπογραφή του τότε υπουργού Εσωτερικών Γιάννη Ραγκούση! Με αυτά τα δεδομένα, οι αυτοκινητιστές επιμένουν στον μαθηματικό τύπο που είχε υποδειχθεί από τον προηγούμενο υπουργό Μεταφορών Δ. Ρέππα και περιλαμβάνει πληθυσμιακά κριτήρια στον καθορισμό των αδειών. Ειδικά για τις εταιρείες ορίζει ότι δεν μπορούν να κατέχουν περισσότερο από το 5% των ταξί στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη και το 10% στην υπόλοιπη χώρα, ώστε να αποτραπεί η δημιουργία μονοπωλίων ή ολιγοπωλίων. Βάζουν στο τραπέζι και άλλη μια παράμετρο: την κυκλοφοριακή-περιβαλλοντική επιβάρυνση.
Βγαίνουν από τα... αριστερά στο υπουργείο στο θέμα της τιμής πώλησης της άδειας και προτείνουν να θεσπιστεί υψηλή τιμή, πάνω από τα 40.000 ευρώ που προβλέπει το νομοσχέδιο, επί της οποίας θα καταβάλλονται οι φόροι στις επόμενες μεταβιβάσεις.

"ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ"
 ΒΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣ

Σχόλιο 1ο 
"Ουδείς μπορεί να ισχυριστεί ότι ο κ. Θ. Λυμπερόπουλος είναι βαψομαλλιάς, αλλά υπάρχουν νεότερες πληροφορίες για το χρώμα της κώμης τού «κίτρινου επαναστάτη». Ανεξάρτητος εκτιμητής με διεθνή εμπειρία στην αξιολόγηση της... τρίχας διαβεβαίωσε συνεργάτη μου ότι τα μαλλιά του κ. Λυμπερόπουλου είναι πορτοκαλί, και συγκεκριμένα το χρώμα τους βρίσκεται πολύ κοντά στην απόχρωση των πορτοκαλιών της Άρτας. Δεν υπάρχει δηλαδή, όπως υπογράμμισε, ταυτοχρωμία με τα σαγκουίνια του Άργους, παρά το γεγονός ότι ο επικεφαλής των οδηγών ταξί κατάγεται από την κοντινή Κόρινθο". 

 Σχόλιο 2ο 


 υπουργός Μεταφορών κ. Ι. Ραγκούσης επαίρεται για την απελευθέρωση της αγοράς των ταξί και διεκδικεί τίτλο μεταρρυθμιστή για την αλλαγή που επιφέρει στις αστικές μεταφορές. Ωστόσο εύλογα διερωτάται κανείς πώς μπορεί να υπάρξει μεταρρύθμιση και απελευθέρωση μιας αγοράς με τις τιμές διοικητικά καθοριζόμενες. Ως γνωστόν, τα κόμιστρα των ταξί ορίζονται με αποφάσεις του υπουργού Μεταφορών και επ΄ αυτού δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη αλλαγής. Πώς λοιπόν θα ωφεληθεί το επιβατικό κοινό από την απελευθέρωση των ταξί αν δεν ελευθερωθούν και τα κόμιστρα; Μήπως, αντιθέτως, θα επιβαρυνθούν τα αστικά κέντρα και οι διαβιώντες σε αυτά πολίτες από τον πληθωρισμό των οχημάτων που η απελευθέρωση θα φέρει; Είναι αυτά λογικά ερωτήματα που χρήζουν τεκμηριωμένων απαντήσεων".