Εφημερίδα "ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ": Θέσεις συνδικαλιστών των ταξί της Πελοποννήσου για τις δηλώσεις Ραγκούση (05/07/11)

 Άδεια για ταξί με απλή αίτηση: Κάθετα αντίθετος ο πρόεδρος των ταξιτζήδων Πελοποννήσου Σωτ. Ροϊνός
  • Δευτέρα, 04 Ιουλίου 2011
  • 20:23
Με ένα απλό αίτημα στην εκάστοτε Περιφέρεια θα μπορεί κανείς να αποκτά άδεια ταξί. Αν και οι λεπτομέρειες για την ακριβή διαδικασία δεν έχουν ανακοινωθεί από το υπουργείο Υποδομών, ο υπουργός Γιάννης Ραγκούσης με χθεσινές δηλώσεις του ξεκαθάρισε πως δεν πρόκειται να υπογράψει το Προεδρικό Διάταγμα που είχε ετοιμάσει ο προκάτοχός του Δημήτρης Ρέππας και όριζε προϋποθέσεις για την απελευθέρωση των ταξί.
Ανεργία στον κλάδο και υποβάθμιση των υπηρεσιών για το επιβατικό κοινό εκτιμούν μιλώντας στην «Ε» ότι θα είναι το αποτέλεσμα της πλήρους απελευθέρωσης του επαγγέλματός τους, ο πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Ταξί Πελοποννήσου Σωτήρης Ροϊνός και ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Μεσσήνης Παναγιώτης Μπούρας.
Ο κ. Ροϊνός δήλωσε κάθετα αντίθετος με την κατάργηση του υφιστάμενου Προεδρικού Διατάγματος -με το οποίο όπως επεσήμανε είχε συμφωνήσει και η τρόικα- και τόνισε ότι «ο ανταγωνισμός στον κλάδο λειτουργεί καλά και οι τιμές για το επιβατικό κοινό είναι χαμηλές σε σύγκριση με αυτές άλλων ευρωπαϊκών χωρών». Κατά συνέπεια θεωρεί ότι οι προϋποθέσεις που έθετε το διάταγμα Ρέππα όπως π.χ. καλύτερο επίπεδο εκπαίδευσης για αυτούς που έπαιρναν άδειες ταξί, θα αναβάθμιζε τον κλάδο και τις παρεχόμενες υπηρεσίες. Παράλληλα επεσήμανε τη μεγάλη μείωση στη δουλειά τους και τη δυσκολία να ανταποκριθούν στα έξοδα. «Η ελεύθερη αδειοδότηση θα έχει σαν αποτέλεσμα περισσότερους ανέργους, ήδη συνάδελφοι από χωριά σκέφτονται να αποσύρουν την άδεια γιατί δεν μπορούν να πληρώσουν ούτε τον ΟΑΕΕ».
Ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Μεσσήνης Παναγιώτης Μπούρας προβλέπει ότι η μη κύρωση του διατάγματος Ρέππα «θα προκαλέσει αντιδράσεις και κινητοποιήσεις εκ μέρους των ιδιοκτητών ταξί όλης της χώρας». Επισημαίνει επίσης ότι το Προεδρικό Διάταγμα, που καταργεί ο Γιάννης Ραγκούσης, ήταν το αποτέλεσμα διαβούλευσης και καταγραφής των υφισταμένων καθεστώτων λειτουργίας των ταξί στην Ευρώπη. Και η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών «έρχεται να ακυρώσει το προς υπογραφή Προεδρικό Διάταγμα το οποίο είχε συντάξει το ίδιο το υπουργείο!», σημειώνει και τονίζει πως «το διάταγμα Ρέππα πετύχαινε ένα ασφαλές εργασιακό περιβάλλον για όλους τους ιδιοκτήτες ταξί και υψηλής ποιότητας μεταφορικές υπηρεσίες για τους πολίτες, αναβάθμιση του κύρους του επαγγέλματος και εξίσωση υπηρεσιών με αυτές των υπολοίπων ευρωπαϊκών χωρών».