Συνέντευξη Χάρη Τσιόκα και Θύμιου Λυμπερόπουλου στον ΣΚΑΙ 100.3 (14/06/11)

Ο παρακάτω σύνδεσμος οδηγεί στη ιστοσελίδα του skai Player Radio και ειδικότερα στην σημερινή (14/06/2011) εκπομπή του Άρη Πορτοσάλτε «Πρωινό ενημερωτικό Μαγκαζίνο»
Όταν ανοίξεις το σύνδεσμο και την εκπομπή ακούμπησε τον κέρσορα στη επιλογή (κάτω αριστερά από τη φωτογραφία του κ. Πορτοσάλτε)  της μετακίνησης της εκπομπής περίπου στο 23.00 (το βλέπεις με ακρίβεια δεξιά από τη φωτογραφία Πορτοσάλτε) και περιμένοντας λίγα δευτερόλεπτα θα ακούσεις τη σημερινή (κοινή) ζωντανή συνέντευξη του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων κ. Θεοχάρη Τσιόκα και του προέδρου του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Αττικής (ΣΑΤΑ) κ. Θύμιου Λυμπερόπουλου.
Για να ακούσεις τη συνέντευξη επέλεξε  ΕΔΩ και ακολούθησε τις παραπάνω οδηγίες.
Η συνέντευξη παρατίθεται και αμέσως παρακάτω.
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Χ. ΤΣΙΟΚΑ ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ ΣΤΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ ΤΟΥ ΣΚΑΪ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΑΡΗ ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Χ. ΤΣΙΟΚΑ ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ ΣΤΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ ΤΟΥ ΣΚΑΪ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΑΡΗ ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ο κ. Χάρης Τσιόκας, Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Μεταφορών. κ. Τσιόκα καλημέρα σας!
Χ. ΤΣΙΟΚΑΣ: Καλημέρα! Καλημέρα σε όλους τους ακροατές!
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να’ στε καλά! Καλή εβδομάδα κ. Τσιόκα! Ευχαριστώ για την παρουσία σας!
Χ. ΤΣΙΟΚΑΣ: Να έχουμε καλή εβδομάδα και να είμαστε ψύχραιμοι!
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και ο κ. Θύμιος Λυμπερόπουλος, Πρόεδρος του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών ΤΑΞΙ Αττικής. κ. Λυμπερόπουλε καλημέρα σας!
Θ. ΛΥΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟΣ: Καλημέρα για εσάς και τους ακροατές σας!
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ευχαριστώ πολύ! κ. Τσιόκα για το ΤΑΞΙ θα μιλήσουμε, αλλά απλώς προχθές έριχνα μια ματιά  – φαντάζομαι τα ξέρετε εσείς τα στοιχεία – για τις ελλειμματικές ΔΕΚΟ, του ελλείμματος της προηγούμενης χρονιάς, τρέχουν ήδη με έλλειμμα τώρα το ’11, το πρώτο τρίμηνο και ξαναβγαίνει η Κυβέρνηση να μαζέψει πάλι φόρους.
Χ. ΤΣΙΟΚΑΣ: Θα σας πω όμως κάτι το οποίο είναι σημαντικό διότι θετικό είναι  το γεγονός ότι ασκείται κριτική για ό,τι κακό υπάρχει προκειμένου αυτά τα πράγματα να έχουμε την ευαισθησία και να τα αντιμετωπίζουμε πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά, αλλά πρέπει να καταγράφουμε και τις θετικές επιδόσεις…..Ξεκινήσαμε ένα εγχείρημα για τον ΟΣΕ, να μειώσουμε ένα έλλειμμα ύψους 1,200δις και ένα εγχείρημα για τον ΟΑΣΑ, ένα έλλειμμα περίπου 700εκ. Θέλω να σας πω τέσσερεις μήνες μετά την έναρξη του 2011  το ξεκίνημα αυτού του εγχειρήματος, ότι μηδενίζουμε αυτό το έλλειμμα. Το μηδενίζουμε και το λέω με υπηρηφάνεια γιατί είναι ένα πρόγραμμα που με συνέπεια επιχειρεί να το εφαρμόσει το Υπουργείο Μεταφορών, το στηρίζει η ελληνική κοινωνία, πάνω απ’ όλα οι εργαζόμενοι και αισθανόμαστε ότι στο τέλος της χρονιάς θα πούμε προς τον ελληνικό λαό ότι «να ένα έλλειμμα, με τους κόπους και τις προσπάθειές σας, πετύχαμε να το μηδενίσουμε χωρίς να κλείσουμε αυτές τις εταιρείες, χωρίς να απαλλοτριώσουμε τη βιωσιμότητα και την ανάπτυξή τους, χωρίς απολύσεις».
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τα 150 εκ. ευρώ του ελλείμματος το πρώτο τρίμηνο του ΟΣΕ θα μηδενιστεί στο τέλος της χρονιάς ή είναι ψευδές το στοιχείο της «Καθημερινής» κ. Τσιόκα;
Χ. ΤΣΙΟΚΑΣ: Το στοιχείο της «Καθημερινής» για τον ΟΣΕ….ΟΑΣΑ…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μιας που πιάσατε τον ΟΣΕ, ο ΟΣΕ γράφει η «Καθημερινή» ότι το έλλειμμά του ήταν το 2010 513,49 εκ. ευρώ….
Χ. ΤΣΙΟΚΑΣ: Το 2009 ήταν 1,200, το ’10 έγινε 580….
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν το αρνούμαι, σωστά σωστά. Το πήγατε στα 513. Να το βάλουμε και αυτό, προφανώς να το βάλουμε κ. Τσιόκα, αλίμονο! Τώρα τρέχει με έλλειμμα λέει η «Καθημερινή» το πρώτο τρίμηνο με 149,7 εκ.
Χ. ΤΣΙΟΚΑΣ: Όχι, δεν είναι ορθό το στοιχείο, τρέχει, έτρεχε απλώς το Γενάρη και το Φλεβάρη στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ με 2,400εκ., λόγω του ότι υπήρξε πρόβλημα, εμπλέκονταν πολλά Υπουργεία με τις μετατάξεις και σας λέω είμαστε στον Ιούνιο μήνα, τον Ιούνιο μήνα θα καταγράφει με θετικό πρόσημο το αποτέλεσμα του ελλείμματος.
 ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα περιμένουμε τα στοιχεία να μας τα δώσετε!
Χ. ΤΣΙΟΚΑΣ: Βεβαίως, βεβαίως! Αυτή η εξέλιξη υπάρχει και στον ΟΑΣΑ.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πολύ ωραία, ευχαριστώ πολύ! Λοιπόν, θέμα ΤΑΞΙ, κ. Λυμπερόπουλε υπάρχει κάποια αγωνία στον κλάδο για τα μελλούμενα;
Θ. ΛΥΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟΣ: Κοιτάξτε, μετά από τον 3919 του κ. Παπακωνσταντίνου, ο οποίος έβαλε στο τσουβάλι επί δικαίω και αδίκω μια σειρά επαγγελμάτων γύρω στα 340 επαγγέλματα. θεωρώ ότι γίνεται μία παρέμβαση που θέλει φυσικά ακόμη διορθώσεις και είναι σε λογικό επίπεδο από πλευράς Υπουργείου Μεταφορών. Θέλει ακόμη δουλειά, θεωρώ ότι το πρώτο βήμα έγινε σε σωστή βάση, υπάρχουν περιοχές που αδικούνται από το μαθηματικό τύπο, αίρονται πολλοί περιορισμοί οι οποίοι ήταν περιορισμοί που δεν ίσχυαν σε όλη την Ευρώπη, αλλά ειδικά ο μαθηματικός τύπος και κάποια άλλα μικροπράγματα, ξέρει ο Γενικός, θεωρώ ότι μέσα στις επόμενες μέρες, θα τα διορθώσουμε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τι ακριβώς κάνετε κ. Τσιόκα, αφού ακούσαμε το σχόλιο πρώτα.
Χ. ΤΣΙΟΚΑΣ: Θα σας πω δύο πολύ απλά πράγματα . Υπήρξε νόμος πριν από 4 μήνες, που απελευθέρωνε το σύνολο των επαγγελμάτων. Στη βάση αυτή το Υπουργείο επιχείρησε για το θέμα των ΤΑΞΙ να αντιστοιχίσει τον τρόπο οργάνωσης αυτής της κοινωνικής ομάδας, αυτής της τάξης και αυτού του αγαθού που προσφέρουν με τα επιβατικά δημόσιας χρήσης, με βάση τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Τι κάνουμε λοιπόν; Στα πλαίσια της απελευθέρωσης ορίζουμε ένα μαθηματικό τύπο, έναν αλγόριθμο να το πω έτσι πιο επιστημονικά, με τον οποίο καθορίζεται ποιος είναι ο αριθμός των ΤΑΞΙ που πρέπει να κυκλοφορεί σε κάθε περιοχή. Διότι, όπως ξέρετε κ. Πορτοσάλτε, αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να μη μαζευτούν τα ΤΑΞΙ μόνο στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, αλλά πρέπει να υπάρχουν στο σύνολο της ελληνικής επικράτειας. Γιατί; Γιατί προσφέρουν αγαθό δημόσιας χρήσης. Ο αλγόριθμος, λοιπόν, αυτός πώς βγαίνει; Βγαίνει με τον πληθυσμό, τις διανυκτερεύσεις, τα υπερτοπικά κέντρα, αν υπάρχουν, δηλαδή λιμάνια, αεροδρόμια και ορίζεται ένας αριθμός κυκλοφορούντων ΤΑΞΙ. Στην Ευρώπη οι μελέτες λένε ότι περίπου ο μέσος όρος στο Βερολίνο, στο Παρίσι, στην Φρανκφούρτη, στη Ρώμη και στη Μαδρίτη, είναι περίπου 2 ΤΑΞΙ ανά 1000 κατοίκους. Εμείς στην Ελλάδα, έχοντας υπόψη και την ελληνική πραγματικότητα, ορίζουμε για την μεν Αθήνα 2,5 ΤΑΞΙ ανά 1000 κατοίκους και 2 ΤΑΞΙ στην επικράτεια. Βεβαίως αυτό θα βγαίνει κατά δήμο, δηλαδή ο κάθε δήμος, ο πληθυσμός του, μαζί με τις διανυκτερεύσεις, θα ορίζει τον αριθμό. Εφόσον, λοιπόν, προκύπτει αριθμός που χρειάζεται επιπλέον, γιατί αλλάζουν τα δεδομένα, γιατί ο πληθυσμός θα μεταβάλλεται, αυτό θα είναι μόνιμο και διαρκές στοιχείο, τότε σε αυτή την περίπτωση, θα δίνεται το ΤΑΞΙ στους μεν ανθρώπους που έχουν κοινωνική ανάγκη, γιατί κρατάμε τα κοινωνικά κριτήρια, δηλαδή αν είναι κάποιος πολύτεκνος, έχει αναπηρία πάνω από 67% ή μακροχρόνια άνεργος δωρεάν, εφόσον όμως προσφέρεται στην αγορά, τότε η αγορά θα γίνεται μέσα από πλειοδοτικό και δημόσιο διαγωνισμό, θα μπορεί να την διεκδικεί ο κάθε πολίτης. Μέχρι τώρα απαγορεύεται. Μπορούσε να έχει πρόσβαση στην ιδιοκτησία του ΤΑΞΙ μόνο αυτός ο οποίος είχε άδεια ταξιτζή και η νέα άδεια απαγορεύοταν.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα ξεκαθαρίσει και η εικόνα με τους παράνομους κ. Λυμπερόπουλε, νομίζετε;
Θ. ΛΥΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟΣ: Να πω κάτι σε αυτό που είπε ο Γενικός. Θεωρώ ότι υπάρχει μια πολύ μεγάλη υπερβολή. Πρώτον στη Γερμανία, στο σύνολο της Γερμανίας, και εννοούμε την περιφέρεια, η αναλογία πληθυσμού είναι ανά 1000 κατοίκους 0,70, δηλαδή ούτε 1 ΤΑΞΙ ανά 1000 κατοίκους. Εδώ βάλαμε 2. Το θέτουμε στη διανυκτέρευση η οποία μπορεί να φέρει και όσους δε χρειάζονται ΤΑΞΙ εκεί που μικρές περιφερειακές πόλεις, οι οποίες μαστίζονται από μη έργο, δεν έχουν τίποτε, να φέρει καινούρια ΤΑΞΙ. Γι’ αυτό είπα ότι θέλει να το ξαναδούμε. Πρέπει να το ξαναδούμε, διότι θα δημιουργήσει πρόβλημα τεράστιο, ενώ έχουμε ένα τεράστιο αριθμό, είναι ίσως παγκόσμιο γεγονός, ξέρει ο Γενικός, τέτοια αναλογία ΤΑΞΙ στη χώρα μας και μάλιστα σε μια εποχή ύφεσης, σε μια εποχή που το μεροκάματο δε βγαίνει, φανταστείτε να πολλαπλασιαστούν και στο μικρότερο χωριό, να βγαίνουνε ΤΑΞΙ όταν δεν υπάρχουν και κάτοικοι. Αυτά πρέπει να διορθωθούν. Εγώ θεωρώ όμως ότι οι βασικές τομές είναι στους περιορισμούς που αίρονται όσον αφορά στο να είσαι ιδιοκτήτης και να μην είσαι επαγγελματίας. Απλώς να το νοικιάζεις. Αυτό το δικαίωμα δεν υπήρχε στη χώρα μας. Έπρεπε να δοθεί. Το ποσοστό ιδιοκτησίας που ήταν μέχρι 2 άδειες. Κάποιος  έχει χρήματα, να μπορεί να επενδύσει. Να πάρει χρήματα και μάλιστα υπό προϋποθέσεις μέχρι τα 5 ΤΑΞΙ. Αυτές είναι αλλαγές, οι οποίες πραγματικά χρειάζονται. Φυσικά τα ποσοστά πρέπει να περιοριστούν για να μη δημιουργηθεί η δυνατότητα σε 20 ανθρώπους στην Αθήνα, να μπορούν να αγοράσουν το σύνολο του κλάδου. Θέλω να πω ξανά ότι είναι στη σωστή βάση, έκανε ένα τεράστιο έργο και ο Γενικός και ο Υπουργός, ο κ. Ρέππας, θέλει όμως ορισμένες διορθώσεις.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: κ. Τσιόκα, κλείνουμε, ορίστε!
Χ. ΤΣΙΟΚΑΣ: Είναι προφανές κ. Πορτοσάλτε ότι γίνεται ένας δημιουργικός διάλογος. Πρέπει να οδηγήσουμε την Ελλάδα στο μέσο όρο της Ευρώπης, ότι μερικά πράγματα πρέπει να βρουν καλύτερη ολοκλήρωση και να προσφέρουν καλύτερες υπηρεσίες στους χρήστες. Είμαστε μια τουριστική χώρα και είναι προφανές ότι η οργάνωση των ΤΑΞΙ παίζει ρόλο στην προσφορά υπηρεσιών και στον τουρισμό, καθώς και στην κοινωνική συνοχή της χώρας. Σε αυτό το διάλογο, λοιπόν, οφείλω κι εγώ να το πω και να το καταγράψω δημόσια από το φιλόξενο σταθμό σας, ότι σε αυτό το διάλογο η Ομοσπονδία των Ιδιοκτητών ΤΑΞΙ λειτούργησε θετικά. Είχε ιδέες, πρόσφερε ιδέες οι οποίες και λαμβάνονται σοβαρά υπόψη. Ελπίζουμε ότι το αποτέλεσμα θα είναι θετικό και χρήσιμο για την ελληνική κοινωνία.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και τα ΤΑΞΙ αυτά των 7 και 9 θέσεων κ. Τσιόκα; Θα έχει κι εκεί πρόσβαση ο επαγγελματίας εκεί;
Χ. ΤΣΙΟΚΑΣ: Βεβαίως. Θα έχει οποιοσδήποτε, αρκεί να μη δημιουργούνται ολιγοπωλιακές ή μονοπωλιακές καταστάσεις. Βεβαίως θα είναι ένα ποσοστό στις υφιστάμενες άδειες και ως εκ τούτου, λοιπόν, θεωρούμε ότι αυτά τα πολυθέσια, τα βανάκια λοιπόν, θα μπουν στη ζωή μας, προσφέροντας μια νέα μορφή υπηρεσιών στους χρήστες και περισσότερο σε αυτούς που έχουν τουριστικές περιοχές. Αυτό, λοιπόν, θα είναι το καινούριο στοιχείο της νέας δυνατότητας που ανοίγεται στα ΤΑΞΙ με τον οδηγό για χρονομίσθωση, κλπ.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πότε θα εφαρμοστούν όλα αυτά;
Χ. ΤΣΙΟΚΑΣ: Θέλουμε μέσα στο καλοκαίρι να έχουμε ολοκληρώσει, μέσα στο καλοκαίρι να έχουμε ολοκληρώσει και το προεδρικό διάταγμα και ένα σύγχρονο νομοθετικό πλαίσιο κι έναν αυστηρό κανονισμό λειτουργίας, προκειμένου οι υπηρεσίες αυτές που θα δέχεται ο κάθε πολίτης να ελέγχονται από την ελληνική πολιτεία, αλλά και από τους ίδιους τους ιδιοκτήτες των ΤΑΞΙ.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ευχαριστώ πολύ κ. Τσιόκα! Να είστε καλά! Καλημέρα σας!
Για τη λήψη της συνέντευξης επέλεξε  → ΕΔΩ