Απόψεις - Προτάσεις για το Σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος (04/06/11)

Απόψεις για το Σχέδιο Π.Δ περί Ρύθμισης Θεμάτων Επιβατηγών Δημόσιας Χρήσης Αυτοκινήτων
  
 Άργος  22/5/2011

   Μελετώντας προσεκτικά το κείμενο που κυκλοφορεί στα χέρια των στελεχών του κλάδου μας, υπό τον τίτλο «ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΕΔΡΙΚΟΥ ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΟΣ, Ρύθμιση Θεμάτων Επιβατηγών Δημοσίας Χρήσης Αυτοκινήτων», μπορούμε να διαπιστώσουμε δύο βασικές λογικές των εμπνευστών του:
  Η πρώτη προσπάθεια που γίνετε είναι αυτή της εναρμόνισης της είδη υπάρχουσας νομοθεσίας (Ν 3109/03) με αυτήν του νόμου 3852/2010 Σχέδιο Καλλικράτης και τις αλλαγές που επέφερε στην δημόσια διοίκηση.   
  Η δεύτερη προσπάθεια που γίνετε είναι να οριστεί ο τρόπος με τον οποίο θα καλυφθούν  τυχόν μεταφορικές ανάγκες σε περιοχές που ο αριθμός των ταξί είναι μικρός και δεν ικανοποιεί τον τύπο υπολογισμού του μέγιστου αριθμού των ταξί ανά έδρα.
  Ο νόμος 3919/11 που αναφέρει στην ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία μας, φέρεται ως αφορμή για την δημιουργία αυτού του Π.Δ. ωστόσο δεν λύνει κανένα ουσιαστικό πρόβλημα του κλάδου, ούτε καν φαίνεται να υπάρχει διάθεση εκσυγχρονισμού του επαγγέλματος των Ε.Δ.Χ., των παρεχόμενων υπηρεσιών ως προς την ποιότητα και την ασφάλεια.
Μπορούμε επιγραμματικά να συγκεκριμενοποιήσουμε τις παρατηρήσεις μας   ώστε να είμαστε σαφείς: 
  • Άρθρο 3   παρ. 3: Πως ορίζεται η υπερτοπική δομή;  Εάν σε μία διοικητική μονάδα ο αριθμός των ταξί είναι μεγαλύτερος του προβλεπόμενου και υφίσταται υπερτοπική δομή με ποιο σκεπτικό πρέπει να γίνει συνένωση των εδρών; Η πείρα του παρελθόντος μας έδειξε ότι όπου δεν υπάρχει αστικός ιστός οι συνενώσεις εδρών οδηγούν όλα τα ταξί στην μεγαλύτερη έδρα με αποτέλεσμα τον υπερκορεσμό από την μία και την έλλειψη ταξί στις μικρές έδρες από την άλλη.
  • Άρθρο 3 παρ. 4: Οι αποφάσεις κοινής λειτουργίας θα πρέπει να μην περιορίζονται μόνο στα πλαίσια την Δημοτικής Ενότητας. Ως απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου να μπορεί να ισχύει μεταξύ διοικητικών μονάδων διαφορετικής Δημοτικής Ενότητας. Γνωρίζουμε ότι τα κοινωνικά, τα οικονομικά και τα γεωγραφικά κριτήρια πολλές φορές οδηγούν σε συνεργασίες κοινωνιών ανεξαρτήτως των διοικητικών συνόρων. Θα πρέπει να προσπαθήσουμε όλοι για την εξασφάλιση του έργου των  υπαρχόντων ταξί που είδη είναι υπεράριθμα και να μην επιλέγουμε λύσεις αριθμητικής διόγκωσης του κλάδου.
  • Άρθρο 6: Θετική καταρχήν κρίνεται η δυνατότητα δημιουργίας εταιρειών πέραν των συνεταιρισμών και των Α.Ε. Ωστόσο δεν γίνεται καμία αναφορά στα οχήματα  ΑΜΕΑ , στα 7 & 9 θέσεων και τις λιμουζίνες. Μάλιστα το κενό στο πολυσυζητημένο αυτό θέμα, είναι τόσο μεγάλο ώστε να μην χρειάζεται πλέον καμία απόδειξη, για την κυβερνητική πρόθεση δημιουργίας δύο κατηγοριών ταξί, με τον κλάδο μας παραγκωνισμένο σε δεύτερο αν όχι ανύπαρκτο ρόλο, σε νέες υπηρεσίες.   
  Πάντως θα πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ διότι πολύ συνάδελφοι, κάνοντας έναν πρόχειρο υπολογισμό σύμφωνα με τον μαθηματικό τύπο του Άρθρου 5, νομίζουν ότι στην έδρα τους δεν θα χρειαστούν να εκδοθούν νέες άδειες Ε.Δ.Χ. Επί της ουσίας όμως, το κεφάλαιο αυτό του Σχεδίου Π.Δ. δείχνει τον τρόπο με τον οποίο ετοιμάζονται να μας πουλήσουν τις προαναφερθείσες νέες υπηρεσίες, δηλαδή πολυθέσια, ΑΜΕΑ και λιμουζίνες. Το πρόβλημα που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε είναι αυτό της πλειοδοσίας σε διαγωνισμούς με αντιπάλους από όλη την επικράτεια της Ε.Ε. Ασφαλώς και ο πιο αισιόδοξος συνάδελφος αντιλαμβάνεται την ανικανότητά μας να συμμετέχουμε σε τέτοιες διαδικασίες με οργανωμένους ανταγωνιστές. 
    Με ευθύνη όλων των στελεχών σε κάθε κρίση λειτουργήσαμε κοντόφθαλμα. Βρεθήκαμε ανίκανοι στο να οδηγήσουμε τον κλάδο ένα βήμα μπροστά και μάλιστα σε καλύτερη οικονομική συγκυρία. Τώρα καλούμαστε να κάνουμε άλμα επαγγελματικό, γι αυτό ας πετάξουμε επιτέλους τα κομματικά και τα χαζοσυνδικαλίστικα  βαρίδια από πάνω μας.

  Αναστάσιος Σαρβανάκης
Γ. Γραμματέας Σωματείου  Ιδιοκτητών Ταξί Άργους
Για τη λήψη του άρθρου επέλεξε ΕΔΩ