Απόφαση - Ανακοίνωση Σωματείου Ταξί Αμαλιάδας

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΙΣΤΩΝ ΤΑΞΙ ΑΜΑΛΙΑΔΑΣ

«Ο ΑΓΙΟΣ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ»
Αθ. Διάκου 12 & Καραϊσκάκη
Τ.κ. 27200 Αμαλιάδα Τηλ – Fax: 26220-22502
e-mail:
taxiamaliadas@gmail.com
Αρ. Πρωτ.: 27 Αμαλιάδα 25/08/2010


ΠΡΟΣ: 1) Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί.
2) Περιφερειακό Συμβ. Ταξί Δ. Ελλάδας.

Κοινοποίηση: Όλα τα Περ. Συμβ. & Σωματεία
Ταξί της χώρας.


ΘΕΜΑ: «Οι καταιγιστικές εξελίξεις που αναμένονται στο επάγγελμά μας. Ο κλάδος μας προ των ευθυνών του».

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Το Δ.Σ. του Σωματείου μας συνεδρίασε εκτάκτως σήμερα Τετάρτη 25/08/2010 και ασχολήθηκε αποκλειστικά με το πιο πάνω θέμα.
Κατέληξε δε ομόφωνα στα εξής συμπεράσματα:
1) Οι εξελίξεις που αναμένονται το προσεχές δίμηνο σε σχέση με το επάγγελμά μας, θα είναι ΡΑΓΔΑΙΕΣ.
Το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο που διέπει τον κλάδο μας, στα τέλη του Οκτώβρη θα αποτελεί παρελθόν. Αναφερόμενοι πλέον στο ταξί, θα μιλάμε για το ταξί προ του 2010 και σε αυτό μετά το 2010.
Στο συμπέρασμα αυτό βεβαίως δεν καταλήξαμε αυθαίρετα και βιαστικά. Μακριά από εμάς και κάθε σκέψη κινδυνολογίας. Τα γεγονότα είναι αυτά που μας προβληματίζουν και θέτουν τους εαυτούς μας σε εγρήγορση. Εξηγούμαστε:
Α) Περί τα τέλη Μαΐου, σε επίσκεψη στελεχών μας στον Γ.Γ. του ΥΜΕ κ. Τσιόκα (εμείς δεν είμαστε παρόντες αλλά ενημερωθήκαμε απ΄ τους παριστάμενους συναδέλφους) ειπώθηκε ξεκάθαρα ότι: «Το ταξί που όλοι ξέρουμε και ο τρόπος που λειτουργεί, σε λίγο καιρό θα είναι παρελθόν. Αλλάζουν όλα γύρω από το επάγγελμά σας».
Β) Θεωρείται δεδομένη η πρόθεση της Κυβέρνησης να ΑΝΟΙΞΕΙ τα κλειστά επαγγέλματα. Εκφράζεται δε καθημερινώς δια στόματος των αρμοδίων Υπουργών.
Γ) Στην έκθεση που υπέβαλαν οι ελεγκτές της τρόικας στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή προκειμένου να εκταμιευτεί η δεύτερη δόση του δανείου που προβλέπεται στο περίφημο Μνημόνιο, αναφέρονται ρητώς μεταξύ άλλων και τα εξής: «…Η Ελλάδα έχει αναλάβει την υποχρέωση προκειμένου να εγκριθεί η τρίτη δόση τον Νοέμβριο, να έχει τελειώσει έως τότε με τα κλειστά επαγγέλματα…».
Άρα, αγαπητοί Συνάδελφοι, τα χρονικά περιθώρια είναι λίαν ασφυκτικά. Στα τέλη Οκτώβρη όλα θα είναι διαφορετικά για τον κλάδο.
2) Δεδομένων των νομοθετικών παρεμβάσεων – ανατροπών που αναμένονται λοιπόν για τον κλάδο, προκύπτουν τα παρακάτω ερωτήματα:
Α) Είμαστε έτοιμοι, στο επίπεδο της ανώτατης συνδικαλιστικής μας έκφρασης (ΠΟΕΙΑΤΑ), να κοιτάξουμε κατάματα τις εξελίξεις; Υπάρχει επεξεργασμένο σχέδιο δράσης προκειμένου ο κλάδος μας να μην αιφνιδιαστεί όπως δυστυχώς συνέβη με το φορολογικό;
Β) Δύο δρόμους έχουμε την δυνατότητα να επιλέξουμε κατά την άποψη μας όσο αφορά τη στρατηγική μας.
Ο πρώτος οδηγεί στην άρνηση των πάντων, κατ’ επέκταση σε μετωπική σύγκρουση με την ηγεσία του ΥΜΕ. Προασπιζόμαστε τα κεκτημένα, το ισχύον καθεστώς λειτουργίας μας και ό,τι προκύψει.
Ο άλλος δρόμος είναι αυτός μέσω του οποίου, αφού συμμετάσχουμε ενεργά στον διάλογο με το ΥΜΕ και αναλάβουμε τις ευθύνες μας καταθέτοντας εποικοδομητικές προτάσεις σε σχέση με την εξέλιξη του επαγγέλματος έχοντας εκ των προτέρων χαράξει τις κόκκινες γραμμές μας, θα οδηγηθούμε στο ταξί των επόμενων δεκαετιών.
Η διακύβευση είναι διαυγέστατη συνάδελφοι.
Επιλέγουμε ή τον ένα ή τον άλλο δρόμο.
Μέση οδός, εκτιμάμε ότι ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ.
Απαιτείται λοιπόν, λίαν συντόμως (έπρεπε ήδη να έχει γίνει) ο κλάδος να αποφασίσει την οδό που θα ακολουθήσει. Η ΚΟΜΒΙΚΗ αυτή απόφαση πρέπει να ληφθεί ΤΩΡΑ, πριν κλιθούν οι εκπρόσωποί μας στο ΥΜΕ προκειμένου να παραλάβουν το προσχέδιο Νόμου. Δηλώνουμε κάθετα ΑΝΤΙΘΕΤΟΙ σε εν κρυπτώ χειρισμούς 3-4 προσώπων εν αγνοία του κλάδου ( έχει παρατηρηθεί πολλές φορές στο παρελθόν ). Επιβάλλεται άμεση σύγκληση ΚΛΑΔΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ τουλάχιστον, έτσι ώστε οι αποφάσεις να είναι συλλογικές. Oυδείς δεν δικαιούται να κρυφτεί.
3) Η επιλογή της σωστής οδού συνάδελφοι, πιστεύουμε ότι πρέπει να γίνει με μοναδικό γνώμονα το συμφέρον του κλάδου και τίποτε άλλο. Με καθαρή σκέψη και οραματικά.
Η πρώτη οδός συνάδελφοι, η οδός της μετωπικής σύγκρουσης, εκτιμάμε ότι είναι η εύκολη οδός. Είναι αυτή που θα χαϊδέψει αυτιά, που θα αποπειραθεί να προσποριστεί κομματικά ή τα κακώς εννοούμενα συνδικαλιστικά οφέλη. Είναι η οδός που θα οδηγήσει τον κλάδο σε μια ακόμη ήττα, μετά από εκείνη του φορολογικού. Και επειδή ακριβώς δεν πρέπει να ξεχνάμε, ας γυρίσουμε όλοι τη σκέψη μας λίγους μήνες πίσω προκειμένου να εξάγουμε τα ορθά συμπεράσματα. Η αδιέξοδη εμμονή μας στον τεκμαρτό προσδιορισμό του εισοδήματός μας, αποκλειόμενης κάθε άλλης πρότασης και η μετωπική σύγκρουση, παρήγαγαν τα σημερινά φορολογικά αποτελέσματα:
Λογιστικός προσδιορισμός με ότι αυτό συνεπάγεται.
Η αδιέξοδη εμμονή μας στην συνδικαλιστική σημαία του Δεκεμβρίου του 2003, αδυνατώντας ταυτόχρονα να κατανοήσουμε και να αναλύσουμε τα γεγονότα σε ενεστώτα χρόνο (2010), μας οδήγησαν σε συντριπτική ήττα όπως εκ του αποτελέσματος κρίνεται.
Ενδεχομένως οι κινητοποιήσεις των αρχών του 2010, να παρήγαγαν πρόσκαιρους οπλαρχηγούς και αναζητητές χειροκροτητών. Ο κλάδος όμως ΕΧΑΣΕ, τόσο συνδικαλιστικά όσο και κοινωνικά.
Η δεύτερη οδός συνάδελφοι, είναι αυτή του διαλόγου με κατάθεση προτάσεων από μέρους μας. Είναι ο δύσκολος δρόμος της ευθύνης. Απαιτεί να μπορείς να προβλέψεις τις εξελίξεις και να τις προλάβεις πριν σε προλάβουν αυτές. Αναφερθήκαμε προηγουμένως σε ΚΟΚΚΙΝΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ. Απαιτείται να γίνουν γνωστές άμεσα στους συναδέλφους όλης της χώρας.
Για εμάς π.χ. κόκκινη γραμμή συνιστά το ενδεχόμενο να δοθεί η δυνατότητα ελεύθερης και ανεξέλεγκτης πρόσβασης στο επάγγελμα. Να απαξιωθεί δηλαδή σε μια νύχτα η άδεια, να χαθούν αίμα και ιδρώτας δεκαετιών και κατ’ επέκταση να απαξιωθεί πλήρως το επάγγελμα. Ούτε μισό βήμα πίσω σ’ αυτό.
Κόκκινη γραμμή συνιστά επίσης, οποιαδήποτε σκέψη για θέσπιση κανόνων που θα αποκλείουν τον μικρομεσαίο επαγγελματία αυτοκινητιστή ταξί και τους συνεταιρισμούς να δραστηριοποιηθούν στην κατεύθυνση των πολυθέσιων αυτοκινήτων. Είμαστε εκείνοι που επί δεκαετίες προσφέρουμε κοινωνικές υπηρεσίες και ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ να έχουμε τον πρώτο λόγο.
Κάθε σκέψη επίσης για ώθηση του επιβατικού κοινού (μέσω κινήτρων) στα στόματα μεγαλοκαρχαριών ιδιοκτητών Μεταφορικών Εταιρειών με την πρόφαση προσφοράς καλύτερων και οικονομικότερων μεταφορικών υπηρεσιών, πρέπει να μας βρει σε θέσεις ΜΑΧΗΣ.
4) Απέναντι σ’ όλα τα παραπάνω συνάδελφοι, πρέπει να αντιπαραθέσουμε τις προτάσεις μας. Προτάσεις που θα συμβάλουν στην αναβάθμιση του κλάδου όπως παραδείγματος χάριν:
Α) Είναι επιτακτική η ανάγκη να ξεφύγουμε από την Σωματειακού τύπου λειτουργία μας.
Αν πραγματικά θέλουμε να λειτουργήσουμε εφεξής ως πραγματικοί επιχειρηματίες, απαιτείται να ακολουθήσουμε ανάλογους κανόνες. Δεν νοείται, όταν απέναντι μας θα έχουμε οργανωμένες επιχειρήσεις πολυθεσίων όπου οι αποφάσεις θα παίρνονται με ρυθμούς αγοράς, εμείς να λειτουργούμε αρτηριοσκληρωτικά με ρυθμούς Γενικής Συνέλευσης. Άρα το νομικό πλαίσιο πρέπει να διαμορφωθεί αναλόγως χωρίς φόβο και πάθος, χωρίς αδιέξοδες εμμονές.
Β) Επιβεβλημένη θεωρούμε επίσης την ένταξη των δικών μας επιχειρήσεων τόσο στο Νέο Αναπτυξιακό Νόμο που επίκειται, όσο και στο ΕΣΠΑ. Τότε και μόνο τότε θα εκτιμήσουμε ως ειλικρινή την αντιμετώπιση μας από την Κυβέρνηση.
Γ) Η θεσμοθέτηση ακόμη οργανωτικών κινήτρων για όσους είναι διατεθειμένοι να προχωρήσουν και αντίστοιχων αντικινήτρων για όσους θελήσουν να ακολουθήσουν μοναχικούς δρόμους, είναι επιτακτική ανάγκη.
Το Σωματείο μας αγαπητοί συνάδελφοι προτείνει και προκρίνει ως ακολουθητέα την δεύτερη οδό, αυτή της προοπτικής για τον κλάδο. Πιστεύουμε ακράδαντα ότι αυτά πρέπει να είναι τα επιχειρήματά μας όταν κλιθούμε να τοποθετηθούμε.
Απαιτείται όλοι να αναλάβουμε τις ευθύνες μας ΤΩΡΑ. Με καθαρές κουβέντες.
Σε σχέση με ζητήματα που έχουν προκύψει τελευταία, δημοσιευόμενα στον τύπο, όπως π.χ. Καλλικρατικοί Δήμοι και αύξηση Φ.Π.Α., οι θέσεις μας είναι ξεκάθαρες:
Α) Καμία αλλαγή στις έδρες των ταξί.
Β) Καμία αλλαγή στις Περιμετρικές Ζώνες.
Γ) Καμία αύξηση στον Φ.Π.Α..
Είναι και τα τρία αυτά ζητήματα καίριας σημασίας για τον κλάδο και μας κάνει μεγάλη εντύπωση το γεγονός ότι η ΠΟΕΙΑΤΑ ( που δεν έχει εκδώσει ούτε μια ανακοίνωση) προφανώς τα έχει ιεραρχήσει ως δευτερεύοντα.

Συνάδελφοι,
Αυτές είναι οι θέσεις μας και παρακαλούμε να τις δεχτείτε καλόπιστα. Η αγωνία μας για τις εξελίξεις στον κλάδο και μόνο αυτή, οδηγεί την σκέψη και τις πρωτοβουλίες μας.

Με αγωνιστική Διάθεση

Για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος                                            Ο Γ.Γραμματέας

Νικόλαος Λουκόπουλος                          Σοφοκλής Πλανήτερος